Associação Cultural Catalonia

São Paulo – Brasil

La bandera “Estelada” pela aluna Priscila Vivian

Public-Concert-llibertat-PERE-VIRGILI_ARAIMA20130630_0164_3

Una cosa que m’emociona molt és un poble unit desitjant que el seu país prosperi. Penso que en aquest aspecte els catalans tenen bastant a ensenyar als brasilenys.

Les vegades que he estat a Catalunya, he visitat alguns llocs turístics: el Museu d’Art de Catalunya, Montserrat o la Sagrada Família. Però la majoria de les vegades he estat en llocs poc visitats pels turistes. I en tots dos casos hi va haver una cosa que em va cridar l’atenció: a les finestres de les cases i dels apartaments, els residents hi estenien una bandera. Una bandera groga i vermella amb un triangle blau i una estrella.

No va ser en pocs llocs on ho vaig veure, al contrari, en molts més dels que m’imaginava. I com que no tenia cap informació sobre aquest símbol em va quedar registrat a la memòria. Fa poc temps, que he entrat en contacte amb la cultura catalana i he començat a entendre una mica millor els seus desitjos. He sabut com van sorgir els reclams i perquè tenen la necessitat de ser una nació sobirana.

Llavors, vaig entendre el significat d’aquestes banderes a les finestres de totes les cases: era com un reclam silenciós i tranquil d’un dret. És incrïble, com el silenci por cridar l’atenció i ser tan poderós! I sobretot, és extraordinari, la tria d’una via pacífica pel reconèixement d’un dret.

M’atreveixo a dir que hauria de ser la tendència pel proper mil·lenni, però aquest seria un altre tema.

Però què en sabem sobre les banderes: Què són? Quina història tenen?

Els catalans l’anomenen l’Estelada, és la bandera oficial Independentista catalana i expressa el seu suport a aquesta causa. Segons la meva opinió,  aquesta bandera expressa el suport a la causa i també l’amor per Catalunya.

És una gran lliçó per a nosaltres brasilenys: estimar la nostra nació, i fer-ho de manera constructiva, volent que el nostre país prosperi i respecti la sobirania d’altres països. Finalment, l’imatge de la Estelada a tot arreu on l’he vist és el més sincer i més contagiós sentiment, que ara jo porto dins del meu cor des de que vaig passejar per les carreteres de Catalunya.

Anuncis

One comment on “La bandera “Estelada” pela aluna Priscila Vivian

  1. carles
    17 Desembre 2013

    tu ho has dit priscila…soc català,de pura cepa,de família catalana,que ha patit el franquisme,fins i tot amb la vida,i que ,en el meu cas,he tingut que suportar a la meva escola,com era menypreat pels meus companys fills d ‘ inmigrants del sud d ‘ espanya,pel senzill fet de èsser català…sense paraules…i és aixì com els catalans hem lluitat per la nostra cultura,amb paciéncia i silenci,però sempre sense parar-ne un instant….és per això que el símbol de la nostra resisténcia és un ase,i la nostra bandera,l ‘estelada…i és per això,com l ‘ aigua que golpeja la costa,que acabarem amb la resisténcia espanyola i tornarem a ser un país lliure ….visca catalunya lliure!!!

Deixa un comentari

Information

This entry was posted on 17 Desembre 2013 by in Artigos, Nossos alunos and tagged , , , , .
